Sebarkan pada rakan-rakan | Dapatkan code widget banner ini

rss
email
twitter
facebook

Tuesday, April 14, 2009

Musabaqah Al-Quran di Kelantan.....siri 1

Hari Ahad, 05 April 2009

Selesai saja program INTERFAME persijilan, saya kena bergegas kemas barang utk bertolak ke Kelantan. Pukul 12 bas yang DQ sewa dan sampai. Sedikit birokrasi menyebabkan bas terpaksa bertolak pukul 12.45 tghari.

Kami melalui jalan Bukit Fraser. Masya Allah, jalan tu memang macam ular. Baru beberapa minit...

Guru pengiring kami, U.Zubaidah mula rasa nak muntah.

Hasyim yang duduk depan ustazah ter"psiko" jugak...habis Hasyim pun nak termuntah, lebih dahsyat dari Ustazah.

Muslimat yang duduk di belakang lagi ramai yg termuntah, mulalah mintak plastik. Fakrul dok sibuk mencarikan plastik utk diorang.

Saya bantu sekadarnya je la.....

Sampai di Raub, kami berhenti di Petrunas, ada yang beli makanan, ke tandas, dll.

Lama jugak diorang ni, muntah banyak sangat kot.....

Perjalanan diteruskan dan kami berhenti di Bentoh (lebih kurang camtu la nama tempat tu). Kami berhenti minum dan saya mencuba abc di situ (tersenyum)..abc tu lah yg menjadi kenangan saya. Rupanya saya terlupa bayar. (tp balik dari kelantan kami berhenti di situ dan saya tetap melunaskan bayaran abc tu )

TIBA DI KELANTAN.........

No comments: